Kiedy potencjalny klient czyta Twoją reklamę, chcesz się upewnić, że wierzy w Twoje twierdzenia dotyczące Twojego produktu lub usługi.  Bo jeśli w jego umyśle pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, nie ugryzie oferowanej mu marchewki, bez względu na to, jak słodka jest według twojej reklamy.

W rzeczywistości mentalność „zbyt piękna, aby była prawdziwa” praktycznie zagwarantuje utraconą sprzedaż… nawet jeśli to wszystko jest prawdą. Co więc możesz zrobić, aby zwiększyć postrzeganie wiarygodności?  Ponieważ w końcu jest to percepcja, którą musisz zająć się z góry.  Ale oczywiście musisz również upewnić się, że twoja kopia jest dokładna i prawdziwa.

 Oto kilka wypróbowanych i przetestowanych metod, które pomogą:

• Jeśli masz do czynienia z obecnymi klientami, którzy już wiedzą, że dostarczasz produkty zgodnie z obietnicą, podkreśl to zaufanie.  Nie zostawiaj im tego, aby to rozgryźli.  Niech się zatrzymają, przekrzywią głowy i powiedzą: „Och, tak.  ABC Company nigdy wcześniej nie zrobiła mi źle.  Mogę im zaufać.

• Dołącz referencje zadowolonych klientów – taką poradę znaleźliśmy na stronie www.nafirme.pl. Jeśli to możliwe, pamiętaj o podaniu pełnych nazw i lokalizacji.  Pamiętaj, „A.S.”  jest dużo mniej wiarygodne niż „Andy Sherman, Voorhees, NJ”.  Jeśli możesz również dołączyć zdjęcie klienta i/lub tytuł zawodowy, to jeszcze lepiej.  Nie ma znaczenia, że ​​Twoje referencje nie pochodzą od kogoś sławnego lub że Twój potencjalny klient nie zna tych osób osobiście.  Jeśli masz wystarczająco dużo przekonujących referencji i są one wiarygodne, jesteś o wiele lepiej niż w ogóle ich nie uwzględniać.

• Posyp swoją kopię faktami i wynikami badań na poparcie swoich twierdzeń.  Pamiętaj, aby wymienić wszystkie źródła, nawet jeśli fakt ten jest powszechnie znany, ponieważ neutralne źródło znacznie wpływa na wiarygodność.

• W przypadku listów wysyłanych pocztą bezpośrednią lub określonych reklam przestrzennych, w których kopia jest w formie listu od konkretnej osoby, w tym zdjęcie tej osoby pomaga.  Ale w przeciwieństwie do „tradycyjnych” listów z nieruchomościami i innych podobnych reklam, umieściłbym zdjęcie na końcu w pobliżu twojego podpisu lub w połowie tekstu, a nie na górze, gdzie będzie umniejszać twój nagłówek.  I… jeśli Twój list sprzedażowy pochodzi od konkretnej osoby, pamiętaj o dołączeniu jej referencji, aby uznać go za eksperta w swojej dziedzinie (oczywiście w odniesieniu do Twojego produktu lub usługi).

• W stosownych przypadkach przytoczyć wszelkie nagrody lub recenzje osób trzecich, które otrzymał produkt lub usługa.

• Jeśli sprzedałeś dużo widżetów, powiedz im.  To stare powiedzenie „10 milionów ludzi nie może się mylić” (mogą się mylić, ale potencjalny klient prawdopodobnie stanie po Twojej stronie w tej sprawie).

• Dołącz WSPANIAŁĄ politykę zwrotów i trzymaj się jej!  To po prostu dobra polityka biznesowa.  Wielokrotnie oferowanie podwójnej gwarancji zwrotu za niektóre produkty przyniesie większe zyski.  Tak, zwrócisz więcej pieniędzy, ale jeśli sprzedasz trzy razy więcej widżetów niż wcześniej i musisz zwrócić tylko dwa razy więcej niż wcześniej, może się to opłacać, w zależności od Twojej oferty i zwrotu z inwestycji.  Zmiażdż liczby i zobacz, co ma sens.  Co ważniejsze, testuj!  Spraw, by pomyśleli: „Ojej, oni… nie byliby tak hojni w zwrotach, gdyby nie stali za swoim produktem!”

• Jeśli możesz to zrobić, dodanie poparcia celebryty zawsze pomoże w zdobyciu wiarygodności.  Heck, jeśli uczciwy Abe Lincoln polecił twój produkt i poparł twoje twierdzenia, to musi to być prawda!  Ok, masz pomysł.

• Kiedy ma to sens, korzystaj z referencji osób trzecich.  Czym są referencje osób trzecich?  Oto kilka przykładów z kopii witryny internetowej, którą napisałem, gdy nie było jeszcze dostępnych wielu opinii klientów: